Laces out

Jag har haft en utomordentlig helg med min karl nere i Palo Alto. I fredags gick vi ut och klubbade i sällskap av vänner, long island iced tea och tequila. Kvällen slutade med ett nattdopp i poolen och morgonen därpå vaknade vi upp med varsin förkylning. Värt.

I lördags var jag på min livs första football game. Jag smög in tillsammans med alla Stanford studenter till deras reserverade läktare och deltog i den galna stämningen därifrån. Vi möttes upp några timmar innan matchstart och tailgatade* utanför stadium. Stanford sopade mattan med motståndarlaget och vann med 54 poäng, vilket gav hela stan en anledning att fira ordentligt.
Det är en fruktansvärt rolig sport att kolla på, och även om jag inte hänger med på alla regler så kan jag inte annat än att ryckas med när hela arenan gormar och jublar i takt med att spelarna blir tacklade blåslagna. Kan ni tänka er vilken rolig sport att spela? Snacka om bra sätt att ta ut sina aggressioner på, om man är villig att riskera en arm eller så vill säga.

*Taligata innebär att man parkerar sitt fordon utanför stadium, slår upp ett litet camp och dricker, och dricker, och umgås, och dricker, och dricker och dricker innan matchen börjar. Needless to say, många av den svagare sorten klarar sig inte hela vägen till matchstart, utan blir kvarlämnade på parkeringen omringade av ölburkar. Nej, jag var inte en av dom.

Btw, jag vet inte om ni är medvetna om hur vädret ser ut i California i september månad?
35 grader celcius från morgon till kväll. Sådär ja, nu vet ni det också. Känns bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0